Finiĝo de la ludo

Tie ĉi vi lernas, kiel la ludo finiĝas kaj kiel ludantoj kalkulas teritoriojn, uzante 5x5 tabulo.


En maldekstra ludo ambaŭ ludantoj ŝtometis kvin. Tian situacion, oni komprenas kiel la fino de la ludo.

Nigro havas 5 punktan teritorion maldekstre kaj Blanko havas 10 punktan teritorion dekstre.

Tial Blanko gajnis la ludon je 5 punktoj.

Oni kalkulas laĝecon de teritorioj je vakaj kurcpunktoj.


Kiam ambaŭ flankoj sekvante pasigas sian ŝtonmeton pro ke nenie troviĝas punkto laŭ strategio, unu ludo finiĝas

Kial oni vidas la supre motritan situacion kiel la finiĝo?

Se plie daŭrus la ludo, eble Nigro ŝtonmetos en la teritorio de Blanko.

Sed estas tute supozebla, ke tiu nigra ŝtono tuj estos kaptita tute facile.

Tial Nigro ne farus tian vanan agon.


Aŭ se Nirgro ne pasigus sian ludon kaj plie metus en sia teritorio tiel kiel la maldekstra bildo, kiel estas?

Tiu Nigra ŝtonmeto nur signifas mallaĝigon de sia teritorio je unu punkto. Tial Nigro certe ne metus tie.

Tial vi fine komprenas, ke estas ĝuste vidi la plej supre montritan stuacion kiel fino de la ludo.

(En ludo, tia okazo ke ludantoj devas meti ŝtonon en sia teritorio por havi du okulojn aŭ por fortigi sian ŝtonaron, ankaŭ povas aperi.)


Tiu ĉi situacio ankaŭ vidiĝas kiel la fino. Nigro gajnis 5 punktojn dum Blanko havas 6 punktojn - Blanko gajnis la ludon unu 1 punkto.

Du centraj vakaj punktoj ne apartenas al ambaŭ flankoj. Do, tia punkto nomiĝas "Neŭtrala Punkto" (Dame japane) . Ludantoj estas permesataj ŝtonmeti sur tien, sed tio estas sensignife.


Kiam la ludo finiĝas?

- Kiam ambaŭ flankoj sekvante pasigas sian ŝtonmeton, finiĝas la ludo. Post finiĝo de la ludo, ambaŭ flankoj kalkulas la teritoriojn. Ŝtonoj kiujn si kaptis aŭ mortigs devas esti aldonita al siaj teritoriaj punktoj.

- Kiam unu flanko deklaras sian rezignon, la ludo tiam ankaŭ finiĝas.


Sekvanta

Indekso

Hejmo